Succesvolle Teamkampioenschappen voor H.B.S. De Ster!

De afgelopen twee weekenden was in ons lokaal het strijdtoneel geopend voor de teamkampioenschappen van de handboog bond Gezellig Samenzijn.

Op zaterdag 13 juni was het de beurt aan de Recurve schutters uit de 5e klasse en de Compound teams. Tijdens deze dag kwam er een Recurve team namens De Ster in actie en zij hebben met z’n drieën een vierde plek weten te behalen. Bij de Compounders was het dit jaar wat minder spannend. Helaas waren er maar 2 Compound teams binnen de bond en beide werden vertegenwoordigd door De Ster. Het was dan vooral mooi om te zien wie er ging winnen: De Ster 1 beter bekend als het mannenteam (Fred, Vincent en Erik) of toch De Ster 2 bekend als ons vrouwenteam (Nathalie, Cornelie en Ineke). Een ware “battle of the sexes” maar het waren uiteindelijk de mannen die het sterkst uit de strijd kwamen.

Een week later was het op zaterdag 20 juni tijd voor de Recurve schutters in de 3e en 4e klasse. Namens De Ster kwam deze dag alleen een drietal in actie in de 3e klasse én met resultaat! Ze hebben zich met z’n drieën weten te knokken naar een mooie 2e plaats met 726 punten. Helaas was De Zonnebloem 1 uit Heel met 43 punten toch te ver uit het zicht om ingehaald te worden. Evengoed een mooie prestatie voor Nico, Hen en Patrick 🥈

De dag erna was misschien wel dé spannenste dag, want wie wordt DE kampioen van de G.S. Bond?! De Ster heeft deze titel in 2025 eveneens weten te winnen én was dit jaar favoriet om de prijs weer in de wacht te slepen. Na een wat minder goede start waren het drietal Yaël, Niels en Sharon toch los na 10 pijlen en hebben ze de rest van de drietallen achter zich kunnen laten. Met een ruime voorsprong van 22 punten op de nummer 2 (Heideroosje 1 Heibloem) hebben ze de kampioenstitel veilig weten te stellen en mogen ze zich korpskampioen 2026 noemen! 🏆🥇

In de 2e klasse kwam ook een Recurve team van De Ster in actie. Davy, Lei en Axel hadden wel gelijk een vliegende start en wisten lang de koppositie aan te houden. Echter na 30 pijlen was het toch het drietal van De Snelle Pijl Vlodrop die hun het vuur aan de schenen wist te leggen en hun terugwees naar de tweede plek. Davy wist het zeker, het lag aan de schaal bitterballen die De Snelle Pijl verorberd had dat ze opeens zo goed gingen schieten. Conclusie: Ook het drietal van de Ster moest een schaal bitterballen hebben 😂. De laatste 5 pijlen waren dan ook zenuwslopend en het leek er lang op dat De Snelle Pijl er met de winst van door zou gaan. Echter door de bitterballen (of toch misschien ook de lagere score van de concurrent in de allerlaatste ronde?) heeft ook De Ster 2 het gered! Met 1 punt voorsprong op De Snelle Pijl is De Ster 1e geworden in de 2e klasse! 🤩

Schutters, chapeau en proficiat met de behaalde resultaten!

Aan alle verenigingen, schutters en hun grote groep supporters welke de afgelopen 4 weken bij De Ster over de vloer zijn geweest voor de persoonlijke én teamkampioenschappen; BEDANKT! Het waren gezellige en spannende wedstrijden dagen 😊 Op naar het volgende G.S. Seizoen, tot dan!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Recent nieuws

Volg een proefles!

Translate »